Czy Spotify to dobre miejsce do promowania muzyki w sieci?
XXI wiek to bez wątpienia era serwisów streamingowych, wśród prym wiodą platformy do oglądania filmów, a także te, które prócz video oferują przede wszystkim muzykę. Wśród muzycznych platform streamingowych palmę pierwszeństwa bez wątpienia wiedzie Spotify. Portal ten jest popularna zarówno wśród słuchaczy, jak i wśród wokalistów, nawet tych dopiero u progu swej drogi wokalnej. Czy jednak promocja w Spotify to faktycznie dobre miejsce dla każdego?
Jak działają muzyczne serwisy streamingowe?
Tak, jak większość tego typu platform działa w oparciu o model subskrypcji. W praktyce oznacza to, że wykupujemy abonament (płacąc co miesiąc lub z góry na rok) i zyskujemy nieograniczony dostęp do muzyki w sieci. Platformy streamingowe umożliwiają jednak nie tylko słuchaczom dotarcie do ulubionej muzyki, ale także sprzedaż muzyki w Internecie zespołom i wokalistom.
Dla kogo Spotify?
To miejsce w zasadzie dla każdego, kto chce mieć dostęp w jednym miejscu do olbrzymiej liczby utworów, zarówno tych kultowych, jak i najświeższych od początkujących artystów. O ile jednak, dla słuchaczy serwis jest bardzo atrakcyjny pod względem cenowych, o tyle dla samych artystów sprzedaż muzyki w Internecie nie zawsze kończy się sukcesem. Tutaj z pomocą może przyjść agregator treści cyfrowych, który zajmie się także optymalizacją i promocją treści.
Co zamiast Spotify?
Jeżeli nie przyniesie skutku promocja w Spotify, to zawsze można spróbować także na innych platformach streamingowych, a jest w czym wybierać: Tidal, Deezer, Apple Music, Amazon Music, Youtube Music, Bandcamp — to tylko niektóre z nich.