Istota wiedzy i doświadczenia w wykorzystaniu frezów do produkcji kół zębatych

Chociaż koła zębate od wielu dziesięcioleci są niezbędnymi komponentami w różnych sektorach, takich jak budowa maszyn, przemysł motoryzacyjny i przemysłowa produkcja przekładni, rosnące wymagania i aktualny rozwój rynku stale stawiają nowe wyzwania w sektorach techniki napędowej.

Produkcja kół zębatych – cały czas do przodu!

W przypadku nowoczesnych napędów zębatych konkurencja determinowana jest nie tylko ceną, ale także:

  • nośnością,
  • niezawodnością działania,
  • poziomem hałasu.

Zwłaszcza w inżynierii motoryzacyjnej wymagane jest niezawodne przenoszenie momentu obrotowego przy dużej gęstości mocy, małej masie i minimalnej emisji hałasu. Obecny trend w kierunku e-mobilności, stosowane frezy ślimakowe do kół zębatych, a także ogólne wyzwania ekologiczne i ekonomiczne mające na celu poprawę efektywności wykorzystania zasobów, prowadzą do zwiększonych wymagań dotyczących jakości kół zębatych i wykończenia powierzchni.

W centrum nauki: procesy wykończeniowe, frezy ślimakowe do wielowypustów i kontrola jakości

W tym kontekście wykończenie i kontrola jakości kół zębatych odgrywają kluczową rolę. Wykończenie kół zębatych ma decydujący wpływ na ich zachowanie eksploatacyjne, tak więc niezawodność procesów musi być stale zapewniana z uwzględnieniem wysokiej jakości wyników pracy, a do tych niezbędne okazują się frezy ślimakowe do wielowypustów i inne elementy produkcyjne tej jakości.

Wymiana wiedzy i doświadczeń wśród ekspertów – to ma znaczenie

Spektrum tematów związanych z produkcją kół zębatych rozciąga się od projektowania procesów i projektowania narzędzi zgodnie z wymaganiami po właśnie samą produkcję indywidualnych geometrii kół zębatych i środki zapewniające ciągłą kontrolę jakości. Ponadto równie ważne są aspekty nowoczesnych procesów wykończeniowych do wytwarzania ultracienkich powierzchni, kontroli jakości podczas produkcji oraz efektywności ekonomicznej produkcji i aplikacji po stosowane elementy takie jak frezy ślimakowe VIS i podobne. Tutaj bardzo ważna jest wymiana wiedzy i doświadczeń pomiędzy inżynierami zatrudnionymi lub odpowiedzialnymi za projektowanie, rozwój, produkcję, montaż i zastosowanie napędów zębatych.