Opakowanie produktu a kolor
Okazuje się, że to właśnie odpowiednie dopasowanie kolorystyki opakowania produktu będzie miało najważniejszy wpływ na jego skuteczność. Jak wynika z badań, aż 85% respondentów uważa, że to właśnie kolor jest dla nich najważniejszym czynnikiem, który wpływa na ich decyzje zakupowe.
Nie od dzisiaj wiadomo, że opakowanie oprócz ochrony swojej zawartości pełni funkcję informacyjną. Dotyczy to zarówno treści znajdujących się na opakowaniu, jak i kolorów wykorzystanych do ich wyeksponowania. Jest to istotna kwestia, ponieważ kolor wprowadzać nas może w różne stany emocji. Podczas gdy pomarańczowy doda energii a czerwony ożywi tak niebieski uspokoi.
W erze nieustającej walki o klienta, ogromnej konkurencji i przekazów reklamowych napływających niemal ze wszystkich stron i mediów powstała dziedzina nauki, jaką jest psychologia koloru. To z całą pewnością nie nauka o tym, jak powstają barwy, ale jaki mają one właśnie wpływ na człowieka.
Kolor wywołuje emocje to pewne. Właśnie dlatego skuteczność przekazu zależy od ich odpowiedniego doboru. Żeby uzyskać oczekiwany efekt, to już przed etapem projektowania opakowania podejmowania jest decyzja o wybraniu najodpowiedniejszej kompozycji. Następnie we współpracy z doświadczonym grafikiem przygotowywany jest projekt opakowania, które z czasem ma trafić na sklepowe półki.
Na etapie projektowania należy zwrócić również szczególną uwagę na wykorzystywane technologie do jego produkcji. Ma to znaczenie, ponieważ kolor może różnie się prezentować w zależności od zastosowanej technologii druku. Dlatego przygotowany pod tym kątem projekt musi spełniać wszystkie wymagania dla danego rozwiązania. Warto o tym pamiętać, jeśli zdecydujemy się na lakierowanie wybiórcze, które pozwoli uzyskać wyjątkowy efekt wypukłości druku. Jego zastosowanie jest sposobem na zwiększenie sprzedaży, ponieważ możemy poczuć informacje, które są specjalnie wyeksponowane.